Noorderpoort Groningen

Het excellentieprogramma ‘Kompas’ kwam bij mij  met de vraag om het programma op de kaart te zetten. Zij liepen in voorgaande jaren tegen het probleem aan dat zij niet goed wisten wat ze moesten communiceren naar de studenten. Bovendien konden zij niet duidelijk maken wat de student kon verwachten van het programma. Samen met Marjory Simonides startte ik met het onderzoeken van de markt, het analyseren van het programma en het verzamelen van meningen van studenten.

Met behulp van bovenstaande informatie schreven we een nieuwe positionering voor het programma en kwamen we met een passende communicatiestrategie.

“Stel je voor! Er bestaat een programma die jou laat shinen. Je leert dealen met jezelf, je ambities en je onzekerheden. Een individueel programma speciaal afgestemd op jouw leervraag. Waarbij je alles uit jezelf kunt halen. Jou helpt je verder te ontwikkelen en steviger in je schoenen te staan. Zodat jij super easy met jezelf bent. Klaar bent voor de toekomst. Lekker voorbereid vervolgstappen maakt. Waar je begeleid wordt door toffe en super ervaren coaches, die geen vraag, angst of onzekerheid raar vinden omdat ze zichzelf ook hebben moeten ontwikkelen.  Een programma aangeboden door school waarbij je een mooi certificaat krijgt ter aanvulling op je diploma. ‘Helemaal gratis en voor niks.’ Het enige wat we van jou vragen is tijd, durf en inzet; kortom DOEN! Want als jij wilt, kom je in aanmerking voor het excellentieprogramma Kompas. Ja, jij ook. Je hoeft geen hoogvlieger te zijn of de beste van de klas. Daar gaat het niet om. Als jij jezelf wilt ontwikkelen en daar tijd en energie in wilt steken, dan zeggen wij GO! Wij ontwikkelen samen met jou je eigen Kompas. Het excellentieprogramma Kompas is voor jou!”

Het bestuur van het programma gaf de volgende reactie op de positionering en strategie: “We krijgen nog elke keer kippenvel als we de positionering lezen. Het maakt het voor ons zo’n stuk makkelijker om te communiceren met docenten en studenten. De strategie is ook duidelijk en we weten wat we wanneer moeten doen.”

Nadat we de positionering geschreven hadden is er in samenwerking met Studio Plakband uit Groningen de campagne ‘Grow with the flow’ opgezet voor dit excellentieprogramma.

© Buro Social 2021
Ontwikkeling: Convident