Een sterke branding voor jouw bedrijf

Branding vormt het fundament van al jouw marketing en communicatie uitingen, zowel online als offline. Het is de vertaalslag van wie je bent, wat je doet en vooral waarom je het doet. Door dit goed te hebben staan, creër je in no-time consistente marketing uitingen en trek je jouw ideale klanten aan. 


Wat houdt branding in?


Veel mensen denken dat branding gaat over logo’s en huisstijlen, maar er komt veel meer bij kijken. Wij creëren een sterke branding voor jouw bedrijf die het mooiste van wie je bent en wat je doet vertaalt naar jouw (potentiële) klanten. Een branding die ervoor zorgt dat je door hen gezien, gehoord en vooral ook begrepen wordt. Kortom, wij vertaal jouw kernwaarden naar een visuele en niet visuele identiteit die jouw bedrijf tot in de puntjes vertegenwoordigt.




 Adobe, Nike of Apple. Je weet gelijk waar je aan moet denken en dat is de kracht van branding! 

Hoe gaan we te werk?

1. We starten met een creatieve brainstorm waarin we samen met jou en jouw team kijken naar hoe we het bedrijf (beter) in de markt kunnen zetten. Tijdens deze brainstorm hebben we het onder andere over wie je bent, wat je doet en vooral waarom je dat doet. Vervolgens gaan we ons helemaal verdiepen in jouw ideale klant en nemen we concurrenten onder de loep.

2. Na de brainstorm werken we onze bevindingen uit in een overzichtelijke rapportage. Hierin omschrijven we onder andere waar het bedrijf voor staat, wat de toegevoegde waarde is en waar het bedrijf staat ten opzichte van haar concurrenten. Ook werken we de missie en de visie van het bedrijf uit en maken we de vertaalslag naar een pakkende tone of voice. Als laatste werken we de ideale klant uit aan de hand van een doelgroepanalyse en handige persona's!

3. We presenteren onze bevinden aan het management en indien het fundament akkoord is, gaan we door met het plan van aanpak

. 4. Nu komt het belangrijkste moment, want hoe je ga je jouw merkidentiteit communiceren naar jouw doelgroep? Dit werken wij uit in een plan van aanpak. We verdelen het plan van aanpak in de bekende 4 fases, namelijk See, Interest, Action en Loyalty. Zo kunnen we samen de merkidentiteit gefasseerd doorvoeren. 

Wil jij een sterk merk?

Wil jij werken aan een sterke merkidentiteit of wil je graag jouw merk onder de loep nemen? Neem gerust contact met ons op. We denken graag met je mee. 

Vrijblijvend advies aanvragen

Bekijk onze merkstrategie en branding projecten

Laat je inspireren door deze sterke merken, waar we trots op zijn! Heb je een vraag over één van onze projecten? Neem gerust contact met ons op. We vertellen je er graag meer over.