Duurzaam warm en koel

We moeten verduurzamen, maar hoe en wat is echt duurzaam? LTA stroopt de mouwen op en helpt zowel bedrijven als particulieren van het gas af met hun bodemenergiesystemen. Aan ons de taak om hen te helpen in de strijd om Nederland te verduurzamen met een passende branding!

 

Het fundament van LTA


De eerste stap van het project was het herzien van het fundament van LTA. We hebben tijdens een uitgebreide brainstormsessie samen met het bedrijf gekeken naar hun kernwaarden, interne drijfveren en lange termijn doelen. Dit zette de organisatie aan het denken en gaf ons inzicht in waar het bedrijf voor staat en welke identiteit zij uit zouden willen dragen naar hun (potentiële) klanten en partners.

Om een passend logo te ontwerpen en een succesvolle communicatiestrategie op te zetten, hebben we de verschillende doelgroepen van LTA in kaart gebracht. We creëerden klantpersona's om een diepgaand begrip te krijgen van de behoeften, wensen en verwachtingen van de ideale klant. Deze informatie stelde ons in staat om het logo en de bijbehorende boodschap af te stemmen op de specifieke doelgroepen en de juiste snaar te raken bij potentiële klanten, want zij willen Duurzaam warm en koel!  

Nieuw logo LTA

Duurzaamheid in beeld


Ontwerp logo

Na het leggen van het fundament en het definiëren van de doelgroepen, begon het creatieve proces van het ontwerpen van het nieuwe logo. Samen met Peprrz hebben we nauw samengewerkt met het LTA-team om hun visie, missie en identiteit te vertalen naar een visueel beeld dat hun waarden weerspiegelt en aantrekkelijk is voor hun doelgroepen.

Het uiteindelijke logo is een heldhaftig, toegankelijk en daadkrachtig logo geworden dat het systeem van LTA vertaalt naar een visueel beeld: Duurzaam warm en koel met bodemenergie

 

Lancering en marketing


Met het nieuwe logo in handen, hebben we een uitgebreid plan van aanpak opgesteld om het te introduceren bij het publiek. We hebben een nieuwe website ontwikkeld in samenwerking met NC-websites, waar het nieuwe logo en de vernieuwde identiteit van LTA centraal staan. Foto's en teksten werden zorgvuldig afgestemd op de nieuwe branding en dat zie je terug!

Ongoing ondersteuning

Het project stopte niet na de lancering van het nieuwe logo en de website. Buro Social en Peprrz blijven nauw betrokken bij LTA om hen te ondersteunen op het gebied van sales, marketing en communicatie. We beheren onder andere de social media van het bedrijf en zorgen voor consistente uitwerking van de strategie in alle communicatie uitingen.